تحصیل در رشته پزشکی برای کلیه دانشجویان یک رویا محسوب می شود، اما این رویا می تواند با تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس به واقعیت بپیوندد. به همین دلیل فضای رقابتی فشرده ای در میان دانشجویان متقاضی این رشته وجود خواهد داشت. اگر از دانشجویان واجد شرایط باشید و در دوره های تحصیلی قبلی با معدل و نمرات بالایی فارغ التحصیل شده باشید، هیچ نگرانی برای پذیرش تحصیلی در مقاطع عالی در این دانشگاه ها نخواهید داشت.

فهرست مدارس و دانشگاه های پزشکی انگلستان

کشور انگلستان در مجموع دانشگاه های پزشکی بسیاری دارد که هر یک از آنها رشته های پزشکی و گرایش های مربوط به آن را در سطح بالایی برای دانشجویان ارائه می دهند. فهرستی از اسامی دانشگاه های پزشکی به منظور تحصیل پزشکی در انگلستان در ذیل آورده شده است:

1.Barts and The London School of Medicine and Dentistry, Queen Mary, UoL

2.righton and Sussex Medical School

3.University of Bristol, Faculty of Medicine

4.University of Cambridge, School of Clinical Medicine

5.University of Dundee, Faculty of Medicine, Dentistry and Nursing

6.University of Edinburgh, College of Medicine and Veterinary Medicine

7.University of Glasgow, College of Medical, Veterinary and Life Sciences

8.Imperial College School of Medicine, London

9.Keele University, School of Medicine

10.King’s College London School of Medicine

11.University of Liverpool, Faculty of Health and Life Sciences

12.London School of Hygiene and Tropical Medicine (Postgraduate Medical School)

13.University of Manchester, Faculty of Medical and Human Sciences

14.Newcastle University Medical School

15.University of Nottingham, Faculty of Medicine and Health Sciences

16.University of Oxford, Medical Sciences Division

17.Queen’s University Belfast, Faculty of Medicine and Health Sciences

18.University of Southampton, School of Medicine

19.St George’s, University of London

20.University College London, University College Medical School

معرفی 10 دانشگاه برتر پزشکی در انگلستان

به طور کلی 31 دانشگاه پزشکی در کشور انگلستان وجود دارد که همگی آنها از رتبه و درجه بالایی برخوردار هستند. برخی از این دانشگاه از سطح علمی و آموزشی و همچنین کیفیت آموزشی و پرورشی بالاتری بهره مند هستند که در ادامه مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

1. آکسفورد یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس
قدیمی ترین دانشگاه انگلستان، دانشگاه آکسفورد است که در زمینه ارائه رشته های پزشکی از سطح علمی بالایی برخوردار می باشد. این دانشگاه انگلیسی زبان بوده و در گروه راسل دانشگاه های زیر نظر مدیریت تحقیقاتی در کشور انگلستان عضویت دارد. دانشجویانی که به منظور تحصیل در انگلستان،‌ دانشگاه آکسفورد را مد نظر قرار داده و از این دانشگاه پذیرش تحصیلی می گیرند، با شرایط تحصیلی خاصی روبرو هستند که بسیار عالی است. روش تحصیلی در این دانشگاه به شکل فرد فرد هفتگی صورت می گیرد. بدین صورت که هر یک از دانشجویان مقطع لیسانس، یک ساعت در هفته را با متخصص در رشته خود می گذرانند و آموزش می بینند.

2. کمبریج یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس
از دیگر دانشگاه هایی که در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس قرار دارد، دانشگاه کمبریج است که در سال 1209 میلادی به تاسیس رسیده و لقب دومین دانشگاه قدیمی و انگلیسی زبان را دارد. دانشگاه مذکور دارای 31 دانشکده است که ارائه دهنده رشته پزشکی و گرایش های مربوطه می باشند. بیشترین تعداد جایزه های نوبل به این دانشگاه اختصاص دارد.

3. کالج لندن (UCL) یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس
از دیگر دانشگاه های کشور انگلستان که عالی رتبه است، دانشگاه کالج لندن  UCL می باشد که جزو بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس به شمار می رود. لقب مشهوری این دانشگاه دانشگاه جهانی لندن است. دانشگاه مذکور نخستین دانشگاه انگلیس بوده که در شهر لندن به تاسیس رسیده است. بالغ بر 12.000 دانشجو در مقطع لیسانس، 8000 دانشجو در مقطع فوق لیسانس در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که کلیه آنان جزو دانشجویان بین المللی می باشند. UCL در گروه نخبگان رائول عضویت داشته و در سال 2009 میلادی نخستین موفق به کسب نخستین جایزه نوبل شد.

4. کالج امپریال لندن
در سال 1907 میلادی،‌ کالج امپریال لندن با عنوان کالج فناوری، پزشکی و علوم به تاسیس رسیده و فعالیت خود را آغاز نمود. نام این دانشگاه در لیست اعضای گروه راسل قرار دارد. تعداد 4 دانشکده کسب و کار، مهندسی، پزشکی و علوم برای این دانشگاه فعالیت دارند. دانشگاه مذکور همواره جزو بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس قرار داشته و کلیه رشته های پزشکی را در بالاترین سطح برای دانشجویان تدریس می نماید.

5. کالج کینگ لندن
سومین دانشگاه قدیمی انگلستان، کالج کینگ لندن می باشد که سال تاسیس آن به 1829 میلادی باز می گردد. تا به امروز 12 جایزه نوبل از آن این دانشگاه گردیده که توسط اساتید و دانشجویان برتر دانشگاه کسب شده است. کشف ساختار DNA، از دستاوردهای بسیار مهمی است که در جامعه بشری مورد استفاده قرار گرفته است. دانشگاه مذکور متشکل از 6 مرکز تحقیقات پزشکی می باشد که این تعداد برای سایر دانشگاه ها وجود ندارد.

6. ادینبورگ
یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس، دانشگاه ادینبورگ انگلستان است که از سال 1582 میلادی فعالیت خود را آغاز نموده است. کشفیات مهمی نظیر پنی سیلین و بیهوشی توسط این دانشگاه صورت گرفته است. هر ساله حدود 50.000 دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه درخواست داده و پذیرفته می شوند. این میزان ثبت نام دانشجویان، دانشگاه مذکور را به چهارمین دانشگاه پرطرفدار انگلستان مبدل کرده است

7. دانشگاه منچستر
بالغ بر 40.000 دانشجو در یکی دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلستان در حال تحصیل هستند. دانشگاه منچستر در شمال کشور اروپایی انگلستان واقع است و در گروه راسل نیز عضویت دارد. تعداد کتب موجود در کتابخانه این دانشگاه به 4.000.000 نسخه می رسد که شامل نسخه های چاپی و خطی می گردد. 41.000 مجله الکترونیکی و 500.000 کتب الکترونیکی نیز در این دانشگاه وجود دارند. با این تفاسیر، لقب پنجمین کتابخانه ملی پژوهشی به کتابخانه این دانشگاه تعلق دارد.

8. دانشگاه ملکه مری
سال تاسیس دانشگاه ملکه مری لندن در سال 1785 میلادی بوده است و بزرگترین مرکز علوم درمانی به این دانشگاه اختصاص دارد. دانشگاه ملکه مری لندن دارای 3 دانشکده های زیر می باشد:

دانشکده علوم و مهندسی و بارتس
دانشکده علوم اجتماعی
دانشکده پزشکی و دندانپزشکی

9. دانشگاه ناتینگهام
از آنجا که دانشگاه ناتینگهام جزو بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس محسوب می شود، لذا در سطح دنیا شهرت داشته و لقب جهانی برای این دانشگاه شناخته شده است. چراکه شعب مختلفی در کشورهایی مانند چین و مالزی دارد. آغاز به کار این دانشگاه از سال 1881 میلادی بوده است. تقریبا 44.000 دانشجو در دانشگاه ناتینگهام مشغول تحصیل هستند.

10. دانشکده بهداشت و درمان تروپیکال
دانشکده بهداشت و درمان تروپیکال لندن یکی از معتبرترین موسسات جهانی در زمینه سلامت عمومی و طبیعت گرمسیری، دانشکده بهداشت و درمان لندن است که در سال 1899 میلادی به تاسیس رسیده و جزو بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.