بورسیه های تحصیل در هلند

اگر به دنبال کشوری هستید که با ورود تحصیلی بتوان از شرایط اقامت پس از تحصیل، جهت یافتن کار مناسب و در نهایت رسیدن به اقامت دائم و پاسپورت اروپایی برخوردار شد به شما پیشنهاد می کنیم روی گزینه هلند تامل کنید؛ چرا که این کشور به کسانی که از دانشگاههایش فارغ التحصیل می گردند فارغ از ملیت آنها شرایط بسیار مطلوبی را جهت یافتن کار مناسب و به تبع آن دریافتن اقامت دائم و پاسپورت کمک شایانی می کند.

شرایط و پارامترهای لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی هلند کدامند؟ شرایط و محدودیت سنی برای تحصیل در هلند و بورسیه تحصیلی هلند چیست؟ آیا با اخذ بورس هلند می تواند هزینه های زندگی دانشجویی را پوشش داد؟ اقامت هلند بعد از تحصیل به چه صورت می باشد؟ در ادامه در این نوشتار تلاش نمودیم تا به این سوالات و تمامی سوالاتی که ممکن است در بحث تحصیل در هلند با دریافت بورسیه مطرح گردد را شرح نماییم. کشور هلند به واسطه کیفیت بالای  تحصیل، زندگی و همچنین اقتصاد قوی که موجب پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور می گردد، بسیار مورد توجه علاقمندان مهاجرت تحصیلی به کشورهای سطح بالای اروپایی قرار دارد. دانشگاههای هلند با رتبه های بالای بین المللی می تواند مکان بسیار هیجان انگیز برای تحصیل و ارتقای علمی متقاضیان باشند.

اگر با مطالعه این مقاله همچنان سوالاتی در این زمینه داشتید می توانید در بخش تماس با ما و مشاوره آنلاین و یا بخش دیدگاهها در زیر همین پست مطرح نمایید تا در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ داده شود.

بورسیه مقاطع مختلف تحصیلی در هلند

مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: دریافت بورسیه تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی برای متقاضیانی که خارج از این کشور و یا خارج از اتحادیه اروپا هستند می توان گفت بسیار دشوار و کمی تا قسمتی ناممکن است.
دریافت بورسیه تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد نیز همانند مقطع کارشناسی بسیار دشوار می باشد و افراد از شرایط بسیار خاصی باید برخوردار باشند تا بتوانند موفق به دریافت بورس تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد گردند.

به طور کلی متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی از کشور هلند تنها در صورتی می توانند موفق به این مهم گردند که دارای مدارج بالای علمی و یا موفقیت های علمی در سطح بین المللی باشند. خاطر نشان می گردد امکان دریافت بورس تحصیلی از دانشگاههای هلند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با احتمال بسیار پایینی میسر است و با تحصیل در مقطع دکترا با دارا بودن شرایط لازمه از این امکان می توان برخوردار بود.

مقطع دکترا: بورسیه تحصیلی هلند عموما در مقطع دکترا به متقاضیان اعطا می گردد و در دیگر مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضیان از شانس کمتری جهت اخذ بورس تحصیلی برخوردار هستند. از جمله موارد بسیار مهمی که کشور هلند را مورد توجه قرار می دهد، عدم سخت گیری جهت سن متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاهها می باشد.

دریافت بورسیه تحصیلی هلند در مقطع دکترا برای بسیاری از متقاضیانی که شرایط لازم را داشته باشند با شانس بالایی امکان پذیر است. به صورت کلی می توان گفت شرایط تحصیل در مقطع دکترا در هلند در قیاس با مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است چرا که امکان اخذ بورس تحصیلی وجود دارد و متقاضیان باید با در دست داشتن مدرک فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک زبان با نمره آیلتس 7 بعلاوه ارائه 2 الی3  مقاله معتبر در ISI و همچنین دارا بودن یک استاد راهنما و یا سوپروایزر که از قبل با متقاضی مصاحبه نموده و تمایل به بکارگیری وی در یک پروژه تحقیقاتی داشته باشد، موفق به این امر گردند. متقاضیانی که از شرایط بورس دکترا در هلند بهرمند می گردند می توانند از امکان کار ضمن تحصیل نیز بهره ببرند. دانشجویان دکتری در هلند 40 ساعت در هفته می توانند به کار ضمن تحصیل مشغول باشند و بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع دکتری در کشور تقریبا رایگان می باشد و در بیشتر مواقع دانشجویان مقطع دکتری به عنوان پژوهشگر، محقق و یا کارمند در دانشگاه می توانند مشغول به کار گردند که در این صورت امکان اخذ حقوق از دانشگاه برای وی میسر خواهد بود و بین 1200 الی 2000 یورو در ماه حقوق دریافت خواهد نمود.

انواع بورسیه های تحصیلی در هلند

به طور کلی بورسیه های تحصیلی در کشور هلند به دو دسته تقسیم می گردند:

دسته ول: بورسیه هایی هستند که توسط دولت هلند به متقاضیان اعطا میگردند.
دسته دوم: بورسیه هایی که توسط کالج ها و دانشگاه ها به متقاضیان اعطا میگردند.

بورس های متعددی توسط EP-Nuffic، یک مرکز خدماتی جهت بین المللی سازی در آموزش هلند مدیریت و اجرا می شود که عبارتند از:

Holland Scholarships:
این بورسیه به دانشجویان بین المللی خارج از ناحیه اقتصادی اروپایی (EEA) اعطا می گردد که خواهان تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه های هلند می باشند. مبلغ این بورسیه تا 5000 € (یورو) می باشد که شما این بورسیه را در سال اول تحصیلی دریافت خواهید کرد. بورسیه های هلند بر روی استعداد دانشجویان تاکید می کند که به صدها دانشجوی خارجی هر ساله اعطا می شود (768 دانشجو در سال 2015). شاخص انتخاب بورسیه خاص هم به موسسه هلندی بستگی دارد که دانشجو درخواست می دهد. این بورسیه تحصیلی توسط وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند و نیز دانشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه های علوم کاربردی تامین مالی می شود.

Erasmus Mundus Scholarships in Netherlands:
دانشگاههای هلند در یک تعداد از برنامه های تحصیلی مشارکت می کنند که توسط Erasmus Mundus Scholarships تامین مالی می شود. بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی امکان ادامه تحصیل در کشور هلند را می دهد. این برنامه ها از سال 2014 تا سال 2020 می باشد و به دانشجویان اتحادیه اروپایی در امر تحصیل یا انجام کاری در کشورهای اتحادیه اروپایی برای دوره زمانی بین 3 الی 12 ماه کمک می کند.

شرایط درخواست و نیازمندی ها برای بورسیه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است اما عموما معیار دانشگاه های هلند برای اعطای بورسیه بر مبنای صلاحیت و شایستگی خود دانشجو می باشد. بورس هایی که در کشور هلند به دانشجویان در حال تحصیل در کالج ها و دانشگاه ها اعطا می کنند، متعدد می باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

Leiden University Excellence Scholarships
University of Maastricht High Potential Scholarships
Radboud University Scholarship Programme
Utrecht University Excellence Scholarships
Erik Bleumink Scholarships at University Groningen
TU Delft Excellence Scholarships
Amsterdam Excellence Scholarships
University of Twente Scholarships
VU University Amesterdam Fellowship Program
Hague World Citizen Scholarship

همچنین بورسیه های مختلفی نیز در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز وجود داردن که شرایط خاص خود را دارا می باشند که در زیر به اختصار آنها را بیان میکنیم:

 

مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی دانشگاه تیلبرگ: این بورسیه به دانشجویان بین المللی ممتاز در رشته های مدیریتی اعطا می گردد.مبلغ این بورسیه 10000 یورو به صورت سالیانه طی سه سال به هر دانشجوی بین المللی اعطا می گردد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه UWC: این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی از همه نژادها اعطا می گردد. این بورسیه تمامی هزینه های دانشجویان را تامین می نماید. لازم به ذکر است این بورسیه به دانشجویان ممتاز بین المللی اعطا می گردد که دارای سبقه علمی قوی باشند.

بورسیه تحصیلی هلند با نام Radboud: این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی با سابقه علمی درخشان در نظر گرفته شده است که هزینه های تحصیل و زندگی متقاضی را تا 2078 یورو در سال کاهش می دهد. زمان ثبت نام این نوع از بورسیه تحصیلی هلند در تاریخ 1مارچ هر سال می باشد.

 

 

مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی هلند با نام AES: دانشگاه آمستردام این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ممتاز با رزومه علمی بسیار قوی در خارج از اتحادیه اروپا اعطا می گردد که سالیانه 25000 یورو به متقاضی اعطا می شود و برای سال دوم نیز تمدید می گردد. زمان ثبت نام جهت اخذ این بورسیه تحصیلی  15 ژانویه و یا 1 فوریه می باشد.

بورسیه تحصیلی هلند با نام VUFP: این نوع از بورس تحصیلی هلند به دانشجویان بین المللی با رزومه علمی و تحقیقاتی قوی اعطا می شود که کلیه هزینه های آنها را تامین می نماید. زمان ثبت نام جهت اخذ این نوع از بورسیه تحصیلی هلند هر ساله 1 فوریه می باشد.

بورسیه تحصیلی هلند با نام UTS: این بورسیه تحصیلی به دانشجویان داخل و خارج از اتحادیه اروپا ارائه می گردد که با توجه به رزومه علمی و تحقیقاتی متقاضی بین 3000 الی 25000 یورو در سال متفاوت می باشد. زمان ثبت نام جهت اخذ این بورسیه تحصیلی هر ساله 1 فوریه می باشد.

 

مقطع دکترا

بورسیه تحصیلی ISS: این بورسیه به جهت بخشی از مطالعات توسعه بخشی در دانشگاه آراسموس روتردام به متقاضیان در مقطع دکترا ارائه می گردد. دانشجویان دکترا در این بورسیه حقوق ماهیانه ای معادل 1650 یورو در ماه دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی با عنوان اریک بلومینک: این بورسیه تحصیلی هلند به دانشجویان برجسته و برتر در هر کشوری اعطا می گردد که شامل تامین هزینه های تحصیل و زندگی می گردد.

شرایط درخواست بورسیه در هلند

شرایط و نیازمندی های درخواست بورس تقریبا در همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هلند یکسان و مشابه است و متقاضیان اخذ بورس تحصیلی بایستی که تامین آن شرایط را به هنگام درخواست مدنظر خود قرار دهند:

  • تابعیت غیراتحادیه اروپایی باشد.

  • شما متقاضی یک برنامه لیسانس یا فوق لیسانس تمام وقت در یکی از دانشگاه های هلند باشید.

  • نیازمندی های خاص دانشگاه منتخب را (نظیر سن، ملیت، زبان و غیره) تامین می کنید.

  • مدرکی از دانشگاه دیگری از هلند نداشته باشید.

  • مجوز معتبری در خصوص اقامت تحصیلی در هلند داشته باشید.

کار دانشجویی در هلند

دانشجویانی که مشغول به تحصیل در کشور هلند هستند می توانند با کار ضمن تحصیل بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. دانشجویان مقطع کارشناسی 20 ساعت، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 30 ساعت و دانشجویان مقطع دکترا با 40 ساعت کار ضمن تحصیل در هلند می توانند در این کشور مشغول به کار گردند و با حقوق دریافتی بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. از آنجایی که کشور هلند از جمله کشورهای توریستی است و در کنار صنعت توریسم دارای صنایع فعال بسیاری می باشد شانس کاریابی در هلند چه ضمن تحصیل و چه بعد از فارغ التحصیلی بالا می باشد. کار دانشجویی در هلند این امکان را به متقاضیان می دهد که علاوه بر ادغام بهتر با جامعه هلندی، با آشنایی بهتر با روال کار در این کشور شانس کاریابی بعد از فارغ التحصیلی خود را افزایش دهند و همچنین یادگیری زبان هلندی را تسریع بخشند.

مشاوران ما در کشور هلند آماده هستند تا بهترین، کامل ترین و مطمئن ترین خدمات را به شما ارائه کنند جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت مشاوره لطفا  با ما تماس بگیرید. شرایط امسال موسسه برای هلند ویژه تر از هر سال است.

شماره های تماس (ساعت تماس 9 الی 20 – پنجشنبه ها تا 13)
021-88786341
021-88856317

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.