انگلستان همواره یکی از مقاصد محبوب متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور به شمار می رود. از دلایل محبوبیت تحصیل در انگلستان که می توان به آنها اشاره نمود، بالا بودن سطح علمی و رنکینگ دانشگاه های این کشور است.
دانشگاه های انگلستان همواره جزو برترین دانشگاه های جهان از لحاظ کیفیت آموزش و امکانات شناخته می شوند. در جدیدترین رتبه بندی سایت Qs در سال ۲۰۱۹ تعداد ۹۱ دانشگاه انگلستان در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند.
تحصیل انگلستان
تحصیل انگلستان
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از مشاوران موسسه آتیه پژوهان عرفان در مورد تحصیل در انگلستان با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید: 88856305 – 88853641

 

 

بریتانیای کبیر از چهار کشور تشکیل شده است: انگلستان (در جنوب)، اسکاتلند (در شمال)، ولز در (جنوب غربی) و ایرلند شمالی (در شمال جزیرۀ ایرلند).
پایتخت بریتانیا و انگلیس، شهر لندن است و دیگر شهرهای مهم آن منچستر، آکسفورد ،کمبریج، برایتون ، بیمنگام، نیوکاسل، لیدز، برادفورد، لیورپول، شفیلد و … هستند.
مرکز اسکاتلند شهر ادینبورو و شهر‌های مهم آن گلاسکو و ابردین هستند.مرکز ایالت ولز شهر کاردیف و مرکز ایرلند شمالی شهر بلفاست است.
گفتنی است که این چهار سرزمین تا سال ۱۹۹۸ از نظر سیستم آموزشی زیر نظر مجلس عوام (مستقر در لندن) بوده‌اند اما با تصویب لایحۀ جدایی ایالات و خودمختاری آنها در بعضی زمینه‌ها، سه سرزمین دیگر هم مجالس جداگانه تشکیل دادند و قوانین جداگانه و ویژۀ سرزمین خود داشتند.
معمولاً تصویر انگلستان در اذهان عموم به صورت کشوری بارانی نقش بسته است که این به‌سبب پیش‌بینی‌پذیرنبودن وضعیت آب‌وهوای آن است. فقط در یک فصل از سال باران نمی‌بارد، اما در طول سال، هرروز، امکان بارش باران وجود دارد و می‌توان در یک بعدازظهر، هم‌زمان تابش آفتاب دل‌پذیر، بادهای شدید و نم‌نم باران را تجربه کرد.
مساحت این کشور ۱۳۰٬۳۹۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن در آخرین سرشماری ۵۴٬۳۱۶٬۶۰۰ نفربوده است.
اقتصاد بریتانیا، پنجمین اقتصاد دنیا (دومین در اتحادیه اروپا) و همچنین دهمین کشور در تولید ناخالص ملی (سومین در اتحادیه اروپا) در سال ۲۰۱۴ است. بریتانیا سه سال پیاپی در گروه هشت، سریع ترین رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است.
کشور انگلستان یکی از کشورهای توسعه یافته اقتصادی در جهان و از نخستین کشورهای صنعتی در قرن 19 به شمار می آید. انگلستان با اجرای سیاست های تجاری مکتب لیبرالیسم تا اواخر قرن 19 میلادی توانست در راس کشورهای پیشرو صنعتی و تجاری دنیا قرار گیرد. انگلستان توانست با حمایت از صنایع و تولیدات داخلی بعد از انقلاب صنعتی، اقتصادش را در زمره بهترین اقتصاد دنیا و قدرت اول کشورهای صنعتی در جهان معرفی کند.
از مهمترین صنایع موثر در اقتصاد کشور انگلیس می توان به صنایع آهن آلات و فولاد، وسایل مهندسی، منسوجات، کشاورزی و … اشاره کرد. پیشرفت روزافزون انگلستان در صنایع مهم و بزرگ دنیا باعث شد که به قدرتمندترین کشورها در جهان مبدل شود
با شنیدن نام کشور انگلیس چه کلید واژه‌های به ذهن شما خطور می‌کند؛ آیا به شاه آرتور افسانه‌ای، رابین هود و جنگل شروود فکر می‌کنید و یا به چالرز دیکنز و رُمان‌های خیال انگیزش. خیلی از نام‌هایی که می‌شناسیم به انگلستان بر می‌گردد. برج ساعت، بریتانیای کبیر و خانواده سلطنتی انگلیس، بخشی از نوستالژی‌های کودکی ما تا به امروز هستن.
این کشور بزرگ‌ترین کشور اروپا است که 31 اثر ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو را به نام خود ثبت کرده است. بنابراین با سفر به انگلیس می‌توانید تعداد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ارزشمند دنیا را از نزدیک مشاهده کنید.
علاوه بر پتانسیل‌های تاریخی و طبیعی انگلیس، این کشور پیشروترین کشور دنیا در زمینه گردشگری به معنای علمی و آکادمیک است. در واقع همین ویژگی‌ها برجسته سفر به انگلیس را با دشواری انتخاب همراه می‌کند. اینکه سفر خود را از کجا شروع کنیم؟؟

چرا تحصیل در انگلستان؟

دانشگاه‌های انگلستان به عنوان با کیفیت‌ترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شوند. همچنین ارائۀ رشته‌های مختلف سبب شده است که تحصیل در انگلستان بین بسیاری از دانشجویان بین‌المللی محبوب باشد و سالانه ۴۴۲,۰۰۰ دانشجوی خارجی در بریتانیا مشغول به تحصیل شوند. 

سیستم آموزش عالی انگلستان

سیستم آموزش عالی انگلستان از بهترین نظام‌های آموزشی جهان به شمار می‌رود و همواره در رده‌بندی‌های جهانی موفق به کسب جایگاه‌های بسیار خوبی شده‌است. دانشگاه‌های انگلستان در رده‌بندی جهانی کیو‌اس (QS) در سال ۲۰۲۰، موفقیت‌های زیر را کسب کردند: کسب ۴ مقام برتر در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۰ (دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه یو سی ال (UCL و دانشگاه امپریال کالج لندن) و به ترتیب رتبه‌های چهارم، هفتم، هشتم و نهم جهان را در سال ۲۰۲۰ کسب کردند.)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.