هزینه های زندگی در انگلستان

کشور انگلستان با جمعیتی بالغ بر 48 میلیون نفر، کشوری بی نظیر در بین کشورهای اروپایی است. این جزیره توسط آب های طبیعی احاطه شده است و شامل 4 کشور: ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی و انگلیس می باشد. انگلستان بزرگترین کشور از بین سه کشور دیگر می باشد و پایتخت آن لندن است. زبان انگلیسی زبان رسمی مردمان این کشور است و همان طور که می دانید، پرکاربردترین زبان دنیا است. در سراسر انگلستان و نزدیک به 450 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. واحد پول انگلستان پوند می باشد. انگلستان کشوری مدرن با نظام آموزش قدرتمند می باشد که همه ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا خواهان تحصیل در این کشور می باشند. نظام آموزشی انگلستان از سن 5 سالگی تا 16 سالگی اجباری است. تا سن 11 سالگی آموزش ابتدایی است. مرحله بعدی تحصیلی دوره GCSE نامیده می شود. دانش آموزان بعد از اتمام دوره متوسطه با پشت سر گذاشتن دوره A Level و یا Foundation می توانند وارد دانشگاه شوند.

برای متقاضیان مهاجرت به انگلستان یکی از بزرگترین دغدغه های موجود، قطعا هزینه زندگی در انگلستان است. با توجه به اینکه این کشور یکی از فوق العاده ترین کشورهای دنیا برای کار، تحصیل و زندگی است تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشور نیز بسیار زیاد است اما هزینه های زندگی در انگلستان نیز بسیار بالاست. شرایط اقتصادی و بازار کار در انگلستان بسیار ایده آل است و افراد در سال 2020 هفتگی 585£ (پوند) درآمد دارند که نسبت به سال 2019 به میزان 2.9% افزایش داشته است و این مطلب بدین معناست که متوسط درآمد سالیانه در انگلستان 30420£ (پوند) به می باشد.

به عنوان کشوری پیشرفته و دارای دانشگاه های فوق العاده معروف مانند آکسفورد و کمبریج هر ساله تعداد زیادی دانشجو و دانش آموز برای تحصیلات به این کشور وارد می شوند. همچنین این کشور پذیرای تعداد بسیاری از افراد متخصص برای اشتغال است. انگلستان کشوری با هزینه های زندگی بالاست و لندن به عنوان پایتخت این کشور یکی از گران ترین شهرهای دنیا برای زندگی است طبیعتا برای اشخاصی که قصد اقامت برای تحصیل، کار و یا ادامه زندگی در این کشور را دارند هزینه های مالی یکی از بزرگترین دغدغه های موجود است.

 

خبر خوب این است که هزینه زندگی در نقاط مختلف انگلستان با هم تفاوت زیادی دارد!
اولین نکته در مورد هزینه زندگی در انگلستان این است که فرد در کدام قسمت این کشور زندگی می کند به عنوان مثال اگر به عنوان دانشجو قصد اقامت در لندن را داشته باشد مخارج بیشتری نسبت به کسی که در شهرهای دیگر این کشور زندگی می کند خواهد داشت. باید اذعان کرد که در سال 2012 لندن به عنوان بیست و پنجمین شهر گران دنیا انتخاب شد! البته راه‌هایی برای خلاص شدن از برخی هزینه‌ها وجود دارد اما هنوز هم شهری با هزینه های بسیار گزاف است. به عنوان مثال هزینه خوابگاه یا سوئیت دانشجویی در داخل لندن 650 و در خارج از لندن 550 پوند در ماه است.

فردی که در انگلستان زندگی می کند باید مالیات بپردازد که به طور کلی بستگی به تعداد اعضای خانواده و محلی است که در آن زندگی می کند اما می‌توان گفت میانگین 25£ (پوند) در هفته به ازای هر نفر باید مالیات پرداخت شود. سایر خدمات مانند آب و برق (اگر این هزینه‌ها در اجاره گنجانده نشده باشد) کل هزینه برق، آب و گاز حدود 40£ تا 60£ در هفته است. هزینه های تلفن همراه نیز با توجه به شرکت و خدماتی که ارائه می دهد، متفاوت است. همانطور که ملاحظه می شود مهم‌ترین نکته در خصوص مهاجرت به انگلستان توانایی پرداخت هزینه زندگی در این کشور است.

هزینه های تحصیل و دانشگاه در انگلستان

شهریه دانشگاه از موارد مهم هزینه های زندگی در انگلستان می باشد. در حال حاضر، دانشجویان انگلستان و اتحادیه اروپا در دانشگاه های انگلیسی ملزم به پرداخت 9،250 پوند (13،050 دلار آمریکا) در سال هستند. شهریه دانشجویان بین‌المللی دوره کارشناسی تفاوت قابل توجهی دارد، از حدود 10،000 پوند (1.430 دلار) تا 38،000 پوند (53،700 دلار آمریکا) یا بیشتر برای گروه پزشکی است. شهریه دانشگاه در همه سطوح رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی هزینه کمتری دارند، در حالی که دوره های آزمایشگاهی و بالینی به طور قابل توجهی گران تر هستند، اما وقتی این هزینه‌ها را با میانگین هزینه زندگی در انگلیس تلفیق می کنید (حدود 12.200 پوند معادل 16.950 دلار در هر سال) پس از آن می توان دید که چگونه تحصیل در انگلستان امکان پذیر است بدون آنکه هزینه زیادی برای شما داشته باشد. متوسط هزینه تحصیل در انگلستان حداقل 22.200 پوند در سال (31.380 دلار) تخمین زده می شود، با این حال تحصیل در لندن بسیار گران است.

در حالی که این هزینه‌ها ممکن است دلهره آور باشد، به یاد داشته باشید که اکثر دانشگاه های انگلستان برنامه های کوتاه تری را در مقایسه با کشورهای دیگر ارائه می دهند. سه سال برای دوره کارشناسی به جای چهار سال تحصیل، و یک سال برای دوره کارشناسی ارشد به جای دو سال، بنابراین شما قادر به کنترل و کم کردن شرایط و هزینه های زندگی در انگلستان برای یک سال از بودجه کل خود هستید.

هزینه مسکن در انگلستان

از نظر شرایط و هزینه های زندگی در انگلستان، شرایط فعلی ویزای دانشجویی در انگلیس تصریح می کند که شما حداقل برای هر ماه که قصد دارید در انگلستان در هر نقطه خارج از لندن بمانید، باید حداقل 1015 پوند معادل 1435 دلار آمریکا، در حساب بانکی خود داشته باشید. این رقم در سال 12180پوند معادل 17200 دلار امریکا است.

اگر مایل به تحصیل در لندن هستید، باید به میزان قابل توجهی بودجه بیشتری در نظر بگیرید. حداقل 1265 پوند در هر ماه معادل 15180 پوند یا 21500 دلار آمریکا در سال می باشد. برای کنترل شرایط و هزینه های زندگی در انگلستان وقتی در محیط هستید، می توانید با بهره گیری از تخفیف های دانشجویی، هزینه زندگی در انگلستان را مقرون به صرفه تر کنید برای مثال: دانشجویان در لندن می توانند یک کارت ویزیت Student Oyster دریافت کنند و 30 درصد از کارت های مسافرتی و اتوبوس یا تراموا را تخفیف بگیرند.

از نظر مسکن باید گفت که بسیاری از دانشجویان سال اول پیش از نقل ‌مکان به اتاق ‌های اجاره‌ای خصوصی در سال ‌های بعد، در تالار های دانشگاه اقامت می‌کنند. بسیاری از دانشگاه‌ ها هم self و هم سالن ‌های پذیرایی را پیشنهاد می‌کنند، که در آن غذا شامل قیمت اجاره می‌شود. بزرگ‌ترین تفاوت در هزینه زندگی در لندن در مقایسه با بقیه انگلستان در اجاره مسکن است، با تخمین هزینه‌های اقامت از 8073 پوند معادل 11400 دلار در سال تحصیلی یعنی نه ماه می‌باشد. با این حال، ممکن است شما بتوانید در سالن‌ های دانشگاه اقامت داشته باشید و یا یک آپارتمان مشترک با دیگری را پیدا کنید. نتایج تحقیق ملی اسکان دانشجویان در سال 2017 نشان داد که دانشجویان با تنوع منطقه ای زیادی به طور متوسط 125 پوند معادل 175 دلار در هفته را برای اجاره در انگلستان هزینه می کنند.

دانشجویان در ایرلند شمالی فقط 91 پوند را خرج می کنند که معادل 129 دلار در هفته است، و یعنی دقیقاً نیمی از هزینه کسانی که در لندن خرج می‌کنند. در صورت عدم ارائه صورتحساب، احتمالاً 70 پوند بیشتر در ماه یعنی 100 دلار برای قبض های خدمات و اینترنت هزینه خواهید کرد. در انگلستان، هزینه اقامت در هر مکان متفاوت است. قیمت اجاره در انگلستان به این بستگی دارد که دوست دارید کجا زندگی کنید و چه نوع آپارتمانی را جستجو می کنید! برای به حداقل رساندن هزینه‌ها می توانید محل اقامت یا خانه خود را به اشتراک بگذارید. معمولاً هزینه اقامت در انگلیس برای هر فرد ماهیانه 250 تا 700 پوند است.

همانطور که قبلا گفتیم شهرهای بزرگ مانند لندن و منچستر در مقایسه با سایر نقاط انگلستان گران تر هستند. متوسط هزینه هتل در لندن برای اتاق یک نفره 50 تا 300 پوند در روز و برای اتاق دو نفره 75 تا 450 پوند در روز است.

بیشتر دانشجویان در انگلیس برای زندگی در ماه حدود 600 پوند نیاز دارند این امر مواد غذایی، لباس و سایر نیازهای اساسی را تأمین می کند.

در جدول زیر می توانید هزینه اسکان بر حسب مکان زندگی خود در انگلستان را ببینید:

اجاره

اسکان

300 پوند به بالااتاق در آپارتمان مشترک
1330 – 570 پوندسوئیت
1750 – 700 پوندآپارتمان تک خوابه
2600 – 880 پوندآپارتمان دو خوابه
4200 – 1000 پوندآپارتمان سه خوابه

معمولا دانشجویان برای زندگی در این کشور ترجیحشان اجاره ملک است، اما فرد می تواند برای خرید ملک قیمت برخی از املاک را با امکانات متفاوت که در اینجا معرفی شده بررسی نماید:

آپارتمانموقعیتهزینه
هزینه خرید یک آپارتماندر مرکز شهرمتری 2000 تا 9200£ (پوند)
هزینه خرید یک آپارتمانخارج از مرکز شهرمتری 1400 تا 5920£ (پوند)

هزینه غذا در انگلستان

برای برآورد اولیه هر چه بهتر هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان در اینجا نمای کلی از مخارجی که هر فردی در زندگی خواهد داشت نشان داده خواهد شد:

اقلام
هزینه (پوند)
یک وعده غذایی برای دو نفر
رستوران ارزان
8 تا 18
یک وعده غذایی برای دو نفر
رستوران متوسط
32 تا 60
یک وعده عصرانه برای یک نفر
مک دونالد
4.50 تا 6
یک فنجان کاپوچینو
کافه معمولی
2 تا 3
یک نوشابه کوکاکولا یا پپسی
بین 0.75 تا 2
یک بطری آب کوچک
0.50 تا 1.40
یک بطری آب یک و نیم لیتری
بین 0.50 تا 1.50
یک پاکت شیر 1 لیتری
بین 0.60 الی 1.05

خرید از سوپرمارکت در انگلستان

در این جدول هزینه اقلام غذایی موجود در سوپرمارکت نشان داده شده:

اقلام

هزینه (پوند)

یک قرص نان

بین 0.62 الی 1.30

یک کیلوگرم برنج

بین 0.80 تا 2

12 عدد تخم مرغ

بین 1.20 تا 2.50

یک کیلوگرم پنیر محلی

بین 3 تا 8.78

یک کیلو گرم مرغ

بین 4 تا 8

یک کیلو گوشت قرمز

بین 4.98 تا 12

هزینه برخی تفریحات در انگلستان

اقلام

هزینه

هزینه یک ماه ثبت نام در باشگاه

بین 19 تا 50£ (پوند)

هزینه یک سانس سینما

بین 8 تا 12£ (پوند)

هزینه اجاره زمین تنیس برای یک ساعت در هفنه

بین 5 تا 15£ (پوند)

هزینه حمل و نقل در انگلستان

اگر قبل از عملی کردن برنامه مهاجرت تحصیلی به انگلستان سعی شود محل سکونت نزدیک به دانشگاه انتخاب شود در میزان هزینه های رفت و آمد به میزان قابل توجهی صرفه جویی می شود. همچنین دانشجویان بر اساس عرف و فرهنگ این کشور برای رفت و آمد از وسایل نقلیه عمومی و یا دوچرخه استفاده می نمایند. هزینه حمل و نقل عمومی به شرح ذیل است:

اقلام

هزینه

بلیط یک طرفه مترو

بین 1.80 تا 3£ (پوند)

یک لیتر بنزین

بین 1.15 تا 1.30£ (پوند)

میزان ساعات کار دانشجویی در انگلستان و درآمد آن

در انگستان دانشجویان بین المللی می توانند 6 ماه پس از ورود به این کشور تقاضای اخذ مجوز کار کنند. در سال 2020 میزان درآمد کار دانشجویی که تنها در ساعات محدودی در هفته امکان اشتغال به آن وجود دارد ماهیانه بین 300£ تا 900£ (پوند) است. این که فرد چه میزان حقوق بگیرد بستگی به شغل و ساعات کاری وی دارد و اینکه چه تعداد ساعت در هفته اجازه کار داشته باشد. میزان اجاره کار ویزا تحصیلی بستگی به مقطع تحصیلی دانشجو دارد که برای مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته، کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و برای دکترا 30 ساعت در هفته است.

مقایسه هزینه زندگی در ایران و انگلستان

نتایج مقایسه هزینه زندگی در انگلستان و ایران در سال 2020 به شرح ذیل است:

  • قیمت مصرف کننده در انگلستان 60.3% بالاتر از ایران است.

  • قیمت های مصرفی از جمله اجاره در انگلستان 69.71% بالاتر از ایران است.

  • قیمت اجاره در انگلستان 98.69% بالاتر از ایران است.

  • قیمت رستوران در انگلستان 188.32% بالاتر از ایران است.

  • قیمت مواد غذایی در بریتانیا 29.09% بالاتر از ایران است.

  • قدرت خرید محلی در انگلستان 284.07% بیشتر از ایران است.

مشاوران ما در کشور انگلستان آماده هستند تا بهترین، کامل‌ترین و مطمئن‌ترین خدمات را به شما ارائه کنند.

 جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت مشاوره لطفا فرم مشاوره رایگان ما را پر کنید تا در اسرع وقت با شما در تماس باشیم. شرایط امسال موسسه برای انگلستان ویژه تر از هر سال است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.