اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند

دریافت اقامت پس از تحصیل در هلند دارای اصول و قواعدی است که توجه به آن‌ها موجب می‌شود فرد تحصیلات خود را در کشور هلند به اتمام رسانده و اقامت پس از تحصیل در هلند را دریافت کند. هلند به‌ عنوان یکی از کشورهای اروپایی شناخته می‌شود که حدود 16.5 میلیون جمعیت دارد که از بین این تعداد بخش قابل توجهی را مهاجران و دانشجویان بین‌المللی به خود اختصاص داده است. وجود دانشگاه‌های برتر در کشور هلند موجب شده تا متقاضیان بسیاری از کشورهای مختلف هلند را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

به طور کلی گرفتن اقامت هلند به 5 طریق امکان پذیر است:

    1. اقامت از طریق تحصیل

    2. اقامت از طریق ثبت شرکت

    3. اقامت از طریق سرمایه گذاری

    4. اقامت از طریق ازدواج

    5. اقامت از طریق تولد

دانشجویانی که قصد اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند را دارند ابتدا باید ویزای ورود به کشور هلند را اخذ کنند. دریافت پذیرش از دانشگاه‌های برتری که در هلند وجود دارد موجب می‌شود متقاضیان در امر اخذ مجوز ورود به هلند هیچ مشکلی نداشته باشند و به‌ سادگی امکان اقامت در هلند برای آن‌ها فراهم شود. متقاضیان اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند باید شرایطی را که در این امر وجود دارد در نظر داشته و با توجه به اصول و قواعد موجود اقدام به دریافت اقامت پس از تحصیل در هلند کنند.

اهمیت دانش زبان و داشتن مدرک زبان معتبر

یکی از شرایط مهمی که در خصوص اقامت پس از تحصیل در هلند وجود دارد ارائه مدرک زبان معتبر است. دانشجویانی که قصد دارند در کشور هلند اقامت داشته باشند باید نسبت به زبان انگلیسی آشنایی کافی داشته باشند. تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه‌های هلند نیازمند داشتن دانش کافی در خصوص زبان انگلیسی است اما افرادی که تمایل دارند اقامت پس از تحصیل در هلند را دریافت کنند باید نسبت به زبان هلندی نیز آشنایی کافی داشته باشند.

اطلاع از زبان هلندی برای افرادی که قصد دریافت اقامت پس از تحصیل در هلند را دارند بسیار مؤثر بوده و موجب می‌شود پس از اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند برای برقراری ارتباط با شهروندان هلندی دچار مشکل نشوند. آشنایی با زبان هلندی موجب می‌شود متقاضیان در هنگام تغییر ویزای دانشجویی خود به ویزای کاری هلند نیز مشکلی نداشته و درواقع امتیاز مثبت در مقابل دیگر دانشجویان به شمار می‌رود. کارفرمایان هلندی اغلب افرادی را که نسبت به زبان هلندی آشنایی دارند بیش از دیگر متقاضیان استخدام کرده و ارتباط مؤثرتری با آن‌ها برقرار خواهند کرد.

نحوه درخواست اقامت پس از تحصیل در هلند

از نظر بسیاری از دانشجویانی که در کشور هلند به تحصیل اشتغال دارند اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند ساده است اما باید گفت این امر دشواری‌های مختص به خود را دارد که باید با آن‌ها نیز آشنا شد. متقاضیان اقامت پس از تحصیل در هلند نیازمند دریافت اجازه کار در کشور هلند هستند. دانشجویانی که در رشته‌های فنی فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توانند کاری متناسب با بازار کار هلند پیدا کرده و اشتغال داشته باشند.

دانشجویان متقاضی اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود و فارغ‌التحصیلی به مدت یک سال در کشور هلند اقامت داشته و به دنبال پیدا کردن شغلی مناسب باشند که ارتباط نزدیکی با رشته تحصیلی آن‌ها دارد. البته این موضوع تنها در خصوص دانشجویان بین‌المللی امکان‌پذیر بوده و دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا و یا منطقه شینگن وارد هلند شده‌اند در خصوص اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند نیازی به دریافت ویزای کاری نخواهند داشت.

روشهای پیدا کردن شغل:

    • جستجوی آنلاین

    • آژانس های کاریابی مانند (RANDSTAD) و (UNDUTCHABLES)

    • با اتمام کار آموزی می‌توان از فرصت های شغلی استفاده شود

    • کمک گرفتن از از دوستان , همکلاسی‌ها و دیگران که می‌دانند در جستجوی کار هستید

متقاضیانی که قصد دریافت اقامت پس از تحصیل در هلند را دارند باید نکاتی را در خصوص جستجوی کار در هلند مورد توجه قرار داده و بر اساس آن اقدام به اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند نمایند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که از سوی متقاضیان باید در نظر گرفته شود این است که شخص متقاضی پیش‌ تر کاری را پس از فارغ‌التحصیلی در هلند جستجو نکرده باشد. متقاضیان جستجوی کار در هلند باید از طریق مجوز اقامت تحصیلی وارد دانشگاه‌های هلند شده و تحصیلات خود را ادامه داده باشند.

دیپلمی که متقاضیان جستجوی کار در هلند ارائه می‌دهند باید از سوی یکی از مدارس و یا دانشگاه‌های هلند اخذ شده باشد و متقاضی مدارک مسافرتی معتبری همچون پاسپورت معتبر داشته باشد. از دیگر نکاتی که از سوی متقاضیان اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند باید در نظر گرفته شود خطرناک نبودن متقاضی برای نظم عمومی هلند است. هزینه‌ای که متقاضیان اقامت پس از تحصیل در هلند جهت دریافت ویزای کاری هلند باید بپردازند حدود 600 یورو است.

اگر شما در یک دانشگاه هلندی در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده اید در CROHO   ثبت نام کنید و یا برای مقطع دکتری شما قادر هستید در هلند بمانید و کار کنید به عنوان یک مهاجر ماهر و تحصیل کرده , این آپشن برای افراد غیر اتحادیه اروپایی است .

اگر سن شما زیر 30 سال است باید شغلی را انتخاب کنید که 38141 یورو در سال حقوق داشته باشد . ممکن است شما در ویزای مهاجر بسیار ماهر  (KENNISMIGNANT) قبول شوید .لازم به ذکر است مهاجرین ماهر زیر 30 سال نیاز به حقوق 52010 یورو در سال دارند . این به شما اجازه میدهد بدون اجازه ی کار , کار کنید.

کار در هلند جهت اخذ اقامت پس از تحصیل

متقاضیانی که تمایل به دریافت اقامت پس از تحصیل در هلند دارند می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود کار مناسبی را در کشور هلند پیدا کرده و اقامت هلند را دریافت کنند. متقاضیانی که موفق به یافتن شغلی مناسب در کشور هلند نشده باشند در صورتی که واجد شرایط باشند می‌توانند برای مهاجرت کار کنند. در این صورت متقاضیان باید کارفرمایی داشته باشند تا نسبت به مجوز کار متقاضی درخواست ارائه دهد.

در این‌ صورت متقاضیان باید مبلغ 830 یورو را به‌ عنوان هزینه پرداخت کنند که این امر نشان‌ می‌دهد هیچ شهروند اروپایی و یا هلندی وجود ندارد که برای کار تقاضا داده باشد. در این مرحله ممکن است کار متقاضیان کمی دشوار باشد و کارفرما باید نسبت به دریافت ویزای کاری لازم در خصوص متقاضی درخواست دهد.

از دیگر اقداماتی که متقاضیان اقامت پس از تحصیل در هلند باید انجام دهند درخواست تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری هلند است. متقاضیانی که با یکی از شهروندان هلندی زندگی می‌کنند می‌توانند نسبت به اخذ مجوز کار در هلند سریع‌تر درخواست دهند. زندگی با شهروندان هلندی موجب می‌شود تا متقاضیان بتوانند از تمام حقوق زندگی و کار در هلند بهره‌مند شوند.

متقاضیان اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند چنانچه به شهروند اتحادیه اروپا زندگی نکنند چنانچه پس از تحصیل در هلند شغل مناسبی پیدا نکرده و بیکار باشند و با یکی از شهروندان اتحادیه اروپا نیز زندگی نکنند باید بر اساس قوانین هلند این کشور را ترک کرده و به کشور خود بازگردند. دانشجویان متقاضی اقامت پس از تحصیل در هلند تنها یک‌بار فرصت استفاده از ویزای کار پس از تحصیل را در کشور هلند دارند. چنانچه ویزای کار منقضی شود متقاضیان امکان درخواست مجدد نداشته و نمی‌توانند از طریق ویزای کار هلند در این کشور اقامت داشته باشند.

نکات تکمیلی

نکته تکمیلی1: (اقامت از طریق سرمایه گذاری)

راه‌های دیگری نیز وجود دارد که از طریق آن متقاضیان اقامت پس از تحصیل در هلند می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند که سرمایه‌گذاری در هلند از مهم‌ترین این موارد به شمار می‌رود. سرمایه گذاری که دارای حداقل دارایی 1250000 یورو می‌باشند و مایل هستند این مبلغ را در کشور هلند سرمایه گذاری کنند می‌توانند اقامت کشور هلند ( اقامت اروپا – اقامت شنگن ) را از طریق سرمایه گذاری به دست آورند . همچنین با گذشت ۵ سال از این اقامت در صورت پا برجا ماندن سرمایه گذاری اقامت دائم کشور هلند ( اقامت دائم اروپایی شنگن ) را به دست خواهند آورد همچنین متقاضیان می‌توانند پس از اخذ اقامت اروپا برای دریافت پاسپورت هلند اقدام نمایند.

نکته تکمیلی 2: ( اقامت از طریق ثبت شرکت)

افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند از طریق ثبت شرکت در کشور هلند اقامت کشور هلند را به دست بیاورند . برای ثبت شرکت و کسب اقامت هلند حداقل نیاز به ورود سرمایه بالای 100 هزار یورو به کشور هلند می‌باشد.

بر طبق قوانین هلند در صورتی که شما ۵ سال در هلند اقامت قانونی داشته باشید می‌توانید برای اقامت دائم در این کشور درخواست دهید . همچنین می‌توانید پس از اخذ اقامت دائم هلند ( اقامت دائم اروپا ) برای اخذ پاسپورت هلندی ( شهروندی هلند – شهروندی اروپا ) اقدام نمایید.

با دریافت اقامت کشور اروپایی مانند کشور هلند شما خواهید توانست بدون نیاز به ویزا به بسیاری کشورهای اروپایی سفر کنید بیشتر کشورها این امکان را فراهم می‌نمایند که شما بتوانید به بیش از ۱۴۵ کشور در سراسر جهان بدون نیاز به ویزا و اخذ روادید سفر کنید.

نکته تکمیلی 3: (اقامت از طریق ازدواج)

همانطور که می دانید افراد بسیار زیادی هستند که تمایل به شروع زندگی در کشورهای دیگر را دارند. البته یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در نظر بگیرید این است که آیا شما شرایط ازدواج با ان فرد را دارید یا خیر؟ ازدواج با یک شخص هلندی پس از 3 سال منجر به اخذ تابعیت می شود.

یک موضوع مهم این است که ممکن است افراد از قبل باهم در کشور دیگری نامزد کرده باشند، این موضوع حکم می کند که افراد باید در کشوری که مورد قبول هلند هست نامزد کرده باشند و هلند تاییدیه ی خود را در این زمینه ارائه دهد. از دیگر شرایط مورد نیاز افراد جهت ازدواج در کشور هلند، تمکن مالی فرد تبعه ی هلند می باشد که برای اثبات این موضوع باید فیش حقوقی ارائه دهد. این فیش حقوقی باید طوری باشد که تامین زندگی هر دوی آنها را بدهد. همچنین فرد تبعه‌ی هلندی باید مکانی را به عنوان محل زندگی ارائه دهد. این امر بسیار مهم است چون فرد باید اثبات نماید که مکانی را جهت زندگی با این فرد دارد. فرد می تواند محلی را اجاره نماید.

نکته تکمیلی 4: (اقامت از طریق تولد فرزند)

تابعیت، رابطه فرد با حکومت آن کشور را نشان می دهد. در واقع تابعیت رابطه حقوقی، معنوی و سیاسی فرد با دولت و حکومت آن کشور است. برای بدست آوردن  تابعیت کشور هلند ابتدا باید اقامت کشور هلند را بگیرد. تابعیت اشخاص در هر کشوری متفاوت است و به دو نوع تقسیم می‌شود:

  • اصل خون

  •  اصل خاک

سیستمی که در کشور هلند برای تعیین تابعیت پذیرفته شده سیستم خون است این به معنی آن است که اگر فرزند در کشور هلند به دنیا بیاید برای اینکه تابعیت کشور هلند را داشته باشد این اصل صرفا کفایت نمی کند و باید پدر یا مادر او هم تبعه کشور هلند باشند (از طریق خون) تا او هم هلندی محسوب شود یا اینکه اگر پدر یا مادر هلندی نداشته باشد، باید یا با یک تبعه هلندی ازدواج کند و یا ویزای اقامت در کشور هلند را اخذ بنماید.

مشاوران ما در کشور هلند آماده هستند تا بهترین، کامل ترین و مطمئن ترین خدمات را به شما ارائه کنند جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت مشاوره لطفا با ما تماس بگیرید. شرایط امسال موسسه برای هلند ویژه تر از هر سال است.

شماره های تماس (ساعت تماس 9 الی 20 – پنجشنبه ها تا 13)
021-88786341
021-88856317

6341

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.