هلند یکی از کشورهای تاریخی قاره اروپاست و ابنیه تاریخی فراوانی در این کشور وجود دارد. دانشجویان بین المللی در هلند به نسبت دانشجویان خارجی در کشورهای دیگر با استقبال بیشتری روبرو خواهند شد و همین مسئله برای حضور دانشجویان بین المللی از 160 کشور جهان در هلند کافی بوده است. از نظر امنیتی، کشور هلند یکی از امن ترین کشورهای جهان است و به عنوان دهمین کشور شاد جهان شناخته شده است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو اطلاعاتی در خصوص تحصیل در هلند فراهم کرده اند و امید است مطالعه آن مفید باشد.

با توجه به کیفیت بالای آموزشی و شرایط مطلوب زندگی می تواند یکی از گزینه های بسیار مناسب برای متقاضیان باشد. بر اساس گزارشات منتشر شده در رابطه با شرایط تحصیل در هلند، بیش از 2000 دوره آموزشی به زبان انگلیسی در کشور هلند وجود دارد که انگلیسی زبان ها قادر به استفاده از آن خواهند بود. بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، دانشجویان انگلیسی زبان به راحتی می توانند در محیط شهری نیز با مردم ارتباط برقرار کنند.

هلند کشوری است که 95% از مردم آن می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند به طوری که در طول اقامت تحصیلی، افراد به راحتی با مردم این کشور سازگار می شوند. احترام به نظرات و اعتقادات هر فرد در این کشور یک فضیلت ملی است که به ساخت یک جامعه متنوع قدرت می بخشد. این مسئله خود پایه و اساس روش تدریس در موسسات آموزش هلندی است.

هلند هجدهمین اقتصاد برتر جهان را در اختیار دارد و همین مسئله کافی است که علاقمندان به تحصیل در این کشور، اطمینان داشته باشند که پس از گذشت مدتی پس از پایان دوره تحصیل خود، قادر خواهند بود تا شغل مورد نظر خود را یافته و اقامت بلند مدت کشور هلند را بدست آورند. این در حالی است که هلند با حدود 17 میلیون نفر جمعیت در جایگاه 66 پرجمعیت ترین کشورهای جهان قرار دارد اما از نظر مساحت در جایگاه 131 جهانی قرار دارد.